До структури підрозділу університету входять:
- 7 навчальних кімнат, обладнених мультимедійною технікою для занять з малими групами;
- музей патології з унікальними макропрепаратами, які використовуються у викладанні патоморфології студентам всіх факультетів університету, патологічної анатомії лікарям-інтернам та проведенні екскурсій;
- навчально-наукова лабораторія;
- музей мікропрепаратів, організований за тематичними блоками.
Кафедра забезпечена необхідним сучасним обладнанням для виконання як навчальних, так і наукових завдань:
- світлові мікроскопи, цифрові камери для фотографування гістологічних препаратів;
- відеотехніка для демонстрації цифрових копій мікропрепаратів;
- лабораторне обладнання для виготовлення мікропрепаратів для гістологічних, гістохімічних та імуногістохімічних досліджень.
На кафедрі сформовано великий мікроскопічний фонд, який включає сотні готових гістологічних препаратів, що охоплюють усі основні нозологічні форми:
- набір стандартних навчальних препаратів для тем загальної та спеціальної патологічної анатомії;
- рідкісні та унікальні препарати, що ілюструють складні клінічні випадки;
- цифрові копії мікропрепаратів для дистанційного доступу студентів.
Цей фонд постійно оновлюється та використовується в освітньому процесі, при підготовці до практичних занять та підсумкових модулів.
Лабораторія забезпечує можливість проведення різнопланових морфологічних досліджень, застосування діагностичних методик на сучасному рівні та є доступною для організації навчального процесу зі студентами та лікарями-інтернами. Зокрема:
- лабораторія створена наказом ректора у грудні 2016 року та згодом атестована як навчально‑наукова.
- має свідоцтво про підтвердження технічної компетентності для проведення імунологічних та біохімічних досліджень; відповідає вимогам метрологічної атестації.
- персонал складається з висококваліфікованих лікарів‑науковців, лаборантів‑гістологів, генетиків, які забезпечують якість та достовірність результатів.
- лабораторія оснащена низкою сучасних автоматичних аналізаторів та апаратури, серед яких:
автоматичний гематологічний аналізатор (Abacus 3 CT) для вимірювань RBC, WBC, тромбоцитів і гемоглобіну;
коагулометр для визначення показників згортання крові;
хімічні аналізатори, електролітні системи та інші прилади для біохімічних досліджень;
апаратура для гістологічної обробки тканин (мікротоми, станції заливки парафіну, обробники тканин) та модулі для демаскування / підготовки антигенів.
Кафедра активно співпрацює з навчально‑науковою лабораторією БДМУ, яка є сертифікованою базою для проведення імуногістохімічних, біохімічних, гематологічних та інших діагностичних досліджень. Це дає можливість залучення студентів до сучасних методів гістопатологічної діагностики.
Детальніше: nauka-edu-lab
Кафедра також володіє розвиненим табличним фондом, який містить навчально-ілюстративні таблиці з морфології патологічних процесів. Табличний фонд активно використовується під час аудиторних, лекційних занять та тематичних семінарів студентського наукового гуртка.
- платформи дистанційного навчання (зокрема Moodle, еОсвіта, Google Classroom);
- доступ до електронних бібліотек, баз даних, відеоматеріалів;
- віртуальні мікроскопи та електронні колекції гістологічних препаратів;
- власні електронні освітні продукти кафедри.
Кафедра функціонує на клінічній базі – патологоанатомічному відділенні обласної клінічної лікарні де студенти мають змогу брати участь у клініко-патоморфологічних розборах, автопсіях та практичних заняттях у реальних умовах клінічної медицини.
Усі навчальні приміщення кафедри облаштовані відповідно до норм цивільного захисту.
На базі кафедри функціонує укриття, яке:
· забезпечене необхідними засобами першої допомоги та аварійного освітлення;
· має доступ до водопостачання, санітарних умов та засобів зв’язку;
· укомплектоване місцями для перебування студентів і працівників під час повітряної тривоги;
· регулярно перевіряється на відповідність вимогам безпеки.
Наявність укриття дає можливість продовжувати навчальний процес у змішаному чи дистанційному форматі навіть в умовах надзвичайної ситуації.